پشت صحنه اعتراضات در بازار
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۱۵۱۴۹
به گزارش صدای ایران روزنامه خراسان نوشت؛ پس از دو روز تعطیلی برخی مغازهها،دیروز بازار فعالیت خود را از سرگرفت و کسب و کار در آن به حالت عادی برگشت. رؤسای اتحادیه های مختلف در گفت و گو با فارس از رایزنی با وزیر صنعت طی روزهای گذشته خبر دادند. احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار هم به تسنیم گفت: اکثر مغازههای بازار باز است چرا که تعطیلی مغازهها هزینه دارد و با بستن مغازهها مشکلی حل نمیشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فرماندار شیراز نیز فیلم منتشر شده در فضای مجازی درباره اعتراض در بازار شیراز را تکذیب کرد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت هم درباره ایجاد اخلال در روند کسب و کار برخی مغازه ها که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه رخ داد، گفت: در این زمینه پلیس با تمام توان و قدرت در بازار حضور داشته و برای تامین امنیت بازار و بازاریان اقدام خواهد کرد.
آشنا: هسته اصلی اغتشاش در پاساژ علاءالدین و بازار یکی بود
در این میان مشاور فرهنگی رئیس جمهور از بازداشت برخی مسببان اتفاقات بازار تهران در روزهای اخیر خبر داد. در توئیت حسامالدین آشنا آمده است: «هسته اصلی اغتشاش در پاساژ علاءالدین و بازار یکی بود. عناصر دست سوم در تور افتاده اند. عاملان و آمران در فهرست انتظارند و خبرهایی در راه است.» دیروز دادستان تهران از دستگیری تعدادی از خرابکاران اتفاقات بازار تهران خبر داده بود. رئیس کل دادگستری استان تهران هم اعلام کرده بود دستگاه قضایی عموم جمعیت شرکت کننده در تجمعات بازار تهران را اخلال گر نظام اقتصادی نمی داند. علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی دلایل پیدایش اعتراضات اخیر در جلسه هفته آینده این کمیسیون خبر داد. محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت نیز از نیروهای اطلاعاتی خواست تهدید برخی افراد توسط اراذل و اوباش را پیگیری کنند.
حمایت مجدد مریم رجوی و مایک پمپئو
مریم رجوی سرکرده منافقین هم در توئیتر مانند روزهای گذشته همچنان مردم را به اغتشاش و اجبار مغازه داران به تعطیلی مغازه های شان دعوت کرد. همچنین وزیر خارجه آمریکا در توئیتی با اشاره به تعطیلی چند مغازه در بازار تهران، نوشت: «کسی نباید از ادامه اعتراضات شگفت زده شود. مردم از فساد، بی عدالتی و بی کفایتی مسئولان شان خسته شده اند. جهان صدای مردم [ایران] را می شنود.»
منبع: صدای ایران
کلیدواژه: حسام الدین آشنا دولت آشنا
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۱۵۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی که این روزها پروژه موسیقایی نمایشی «مجنون آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان را در تالار حافظ به صحنه برده اسن در گفتوگو با خبرنگار مهر درباره انگیزه های خود برای به صحنه بردن این اثر که به نوعی چندمین تجربه او در حوزه تلفیق موسیقی و نمایش محسوب می شود، توضیح داد: زبان و ادبیات فارسی غنیترین ثروت ما ایرانیان است و پرداختن به متون کهن فارسی، یک مراجعه درست در راستای ساختن دنیای جدید برای اقوام ایرانی محسوب میشود. در این راستا منظومه «لیلی و مجنون» حکیم نظامی گنجوی به قدری غنی است که به جرات میتوان آن را بزرگترین منظومه عاشقانه در ادبیات جهان دانست.
وی افزود: از زمانی که با این شاهکار آشنا شدم هربار که به سراغش میروم، ظرفیت تازهای در آن پیدا کرده و تشویق میشوم از زاویهای دیگر به آن بپردازم. «لیلی و مجنون» هنوز برای من تمام نشده است. پرداختن به چنین آثاری کار دشواری است؛ چراکه بیش از هر چیز در این زمینه باید برداشت درستی از مخاطب داشت و این مهم به راحتی میسر نیست.
این آهنگساز بیان کرد: شناخت جهان شاعر و مطابقت آن با سلایق متعدد مخاطب امروزی از طرفی و بازنویسی اثر به زبان امروز از سوی دیگر کار سختی است. رسیدن به این مرحله تازه بنا نهادن سنگ اول است. پس از آن باید به سراغ موسیقی رفت. موسیقی ایرانی ظرفیتهای فراوانی دارد و همراه ساختن آن با گستره وسیع شهر ایرانی نیازمند دقت بالایی است. البته با توجه به اهمیت آشنایی کارگردان با ظرافت موسیقی ایرانی، خودم کارگردانی نمایش را برعهده گرفتم که امیدوارم در این کار بتوانم اندازهها را رعایت کنم. البته آثار پرفروش معمولا جنبه ادبی و فرهنگی را به ناچار قربانی گیشه میکنند اما ما در «مجنون آن لیلی» به دنبال دوسر برد هستیم.
خازنی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: «مجنون آن لیلی» پر از رنگ و لایههای درونی و بیرونی است. به عبارتی درونش فلسفی و بیرونش عاشقانه است و نمایشنامه این ابزار را در اختیارم گذاشت تا لایهها برای سطوح مختلف سنی و فکری جاگذاری شود. طراحی لباس و طراحی نور نیز ۲ رکن مهم صحنهاند. با این ابزار تلاش کردم که رویا تولید کنم
وی در پایان اظهار کرد: البته من این کارها را یک رشته منظم میبینم؛ این رشته تالیف که توسط یک آهنگساز کارگردانی میشود، به زودی حضور آهنگسازان جوان را در پی خواهد داشت. ضمن اینکه معتقدم آهنگسازی به دلیل انتزاعی بودن از کارگردانی دشواریهای بیشتری دارد و امیدوارم علاقهمندان به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.
پروژه موسیقایی نمایشی «مجنونِ آن لیلی» به نویسندگی محمود توسلیان، آهنگسازی طراحی و کارگردانی پیمان خازنی، تهیه کنندگی ساسان سالور و حمیدرضا علی نژاد، روایت رشید کاکاوند، خوانندگی هادی فیض آبادی (با همراهی زهره فیروزی و امید نصری) و بازی عمار تفتی، زهره فیروزی، ملیکا شهاب، رز ایزدی، سپیده موسوی، علی تیمور فامیان، آتنا قرایی، سیما نوروزیان روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت های 18:30 و 21 در تالار حافظ تهران میزبان مخاطبان است.
کد خبر 6096120 علیرضا سعیدی